Anderson
eseteiben a természetfeletti incidensektől, a hagyományosabb bűnügyekig
–amiket telepatikus segítséggel történő felgöngyölítés fűszerez –
minden megtalálható (ki-ki eldöntheti, hogy neki milyen jellegű
történetek tetszenek tőle…engem például a változatosság gyönyörködtet).
Történetei kevésbé bizarrak, lightosabbak a Dredd-esekhez képest, de
legalább olyan szórakoztató Dreddverzumot színesítő spin-off sorozat,
így érdemes megismerkedni azokkal az epizódjaival is, amik nem
kapcsolódnak Judge Death-hez.
The Possessedben (Prog 468-478)
– az események egy démon által megszállt kisfiú körül bonyolódnak. Aki
látta az Ördögűző című filmet, az több ismerős jelenetet is felfedezhet
belőle. Ez azonban csak egy része- az események utáni vizsgálódásban
kiderül, hogy az Ed Poe blokkban néhányan egy sötét mágiával foglalkozó
kört alakítottak és az Alsóvárosban található romos templomban démonokat
idézgettek meg. A blokk neve ismét beszédes (ennél veszélyesebb hely
csak a Lovecraft és a Barker blokk lehetneJ))Közveszélyes
hobbijuk keretében egy démonkaput építettek, amin keresztül csaknem
elpusztították a várost. A történet keretében Anderson megjárja a
démonok dimenzióját, de ez már csak az amúgy elég korrekt ( bár 1x
olvasós történet) elnyújtása.
A Hour of Wolfban (Prog 520-531)már
evilágiak az ellenfelek, bár elsőre itt megvezetnek bennünket az
ellenkezőjének sugallásával: Andersont egy visszatérő rémálom kísérti,
egy hatalmas sebhelyes arcú farkast lát, aki elpusztítja a várost.
Valójában egy titkos akciót elindítására parancsot adó üzenetet fog el a
tudatalattija, amiben 3 Szov Pszí akarja kiszabadítani az Apokalipszis
Háború óta szigorú őrizetben lévő Orlok-ot, akit a Farkas szimbolizálta.
Tetszett, ahogy Orlok-ot végülis visszahozták a játékba, mert nem
szimpla-bugyuta módon tették, hanem átgondoltan. Izgalmas akció-történet
volt, bár ha a pszíket, és az ismert szereplőket leszámítjuk, nem volt
igazán Mega-city I-es hangulata, bár ez nem feltételen baj.
Ezt követően néhány apróbb történetben láthatjuk Anderson bírót szerepelni a Gólemben (2000AD Annual 1987) néhány kölyök alkot olyat, amit nem kellene. A Contact (Prog 607-609)egy kissé talán elkomolytalankodott földönkívüli kapcsolatfelvételt tár elénk. A Beyond of Void (Prog 612-613)
egy ötletes pillantás a Limboban raboskodó Judge Death-re, akinek itt
még megússzuk a felesleges visszatérését, ellentétben a 600-as számok
végével.
A Helios (Prog 614-622) egy
újabb nyomozós történet, a rossz célra használt Pszí erő, és
tudományos-vívmány témakörében. Némi krimi , fantasztikus környezetben,
nemcsoda, hogy az Anderson történetek olvasása közben gyakran eszembe
jutott a Fringe és az X-Akták. A történetben ritka dolgot is látunk,
egy „magánéleti” szálat, Anderson barátságát egy másik Pszí-Divíziós
bíróval, Corey-al. A barátság nem lesz hosszú életű a sorozat
történetében, Alan Grant még ugyanabban az évben a Judge Corey - Leviathan's Farewell (2000 AD Sci-Fi Special 1989)ben megszabadítja női főszereplőjét a barátnőjétől (aki saját történetében öngyilkos lesz)
A Triad (Prog 635-644)-ban
aztán újabb nagyobb történetet kapunk – és egy megoldásra váró csavaros
rejtélyt. Az ellenség immár a Megaváros ellen bosszút esküdött Orlok,
aki látens pszí képességekkel rendelkező gyerekek irányításával próbálja
meg elérni célját, míg maga az Északi Sarki rejtett bázisán ücsörög.
Ismét egy sztory, amiben nem hullahegyekkel, és bizarr történetekkel
operál, hanem a emberközelibb perspektívával a városból, barátságosabb
főszereplővel, és csavaros történettel, amiben nem annyira egyértelmű,
hogy mit fogsz befejezésként találni.
Alan
Grant történeteiben mindinkább el akar távolodni, a Dredd által
megrajzolt bírói képtől, és egy más értékek miatt kedvelhető karaktert
alkotni, ami sikerült is neki.
The Prophet (Prog 644-647),The Random Man (Prog 657-659), The Screaming Skull (Prog 669-670)-ben
visszatérünk a nagyobb történetek után, a rövidebb anekdotákhoz.
Érdekes, hogy bármennyire is a természetfeletti (Death-es) vonalról
indult a Anderson karrierje,annál gyakrabban evez vissza a
hagyományosabb vizekre csak a csomagolásban tartva meg azt a jelleget .
Alan Grant női főszereplőjét is úgy formálta, hogy egy kicsit se
hasonlítson Dredd-re, míg Dredd fegyverével oldja meg az effajta
eseteket, addig Anderson a pszí képességeit, és eszét, és a két karakter
viselkedésmintái is végletesen különböznek, ami leggyakrabban abban az
empátia-faktorban nyilvánul meg, ami saját története indoklása szerint
Corey bíró vesztét is jelentette.
Bármennyire nem voltak hangsúlyosak a misztikus történetek, a Shamballában, (Prog 700-711)
egy keményet kapunk az arcunkba. A történet Corey öngyilkosságánál
veszi fel a fonalat, ezen sírdogál egy sornyit Anderson bíró (bár nagy
drámai hatása nincs, nem volt azért olyan hangsúlyos szereplő, hogy
halála bármennyire is felzaklasson bennünket), de neki is hamar túl kell
lépnie, mert egy komoly válságot kell elhárítania. A világ minden
pontján komoly mitológiai lények képében felbukkanó pszichikus
entitánsok csapnak le. A dolog magyarázatát egy East-Meg II –béli
specialista adja, a Földalatti világ erős mágiát használó népessége
kezdett mozgolódni, és egy Devos néven emlegetett gonosz istenféle. A
Szov-okkal Team-uppolva, majd az út során egyikükkel összeszűrve a levet
folytatódik Anderson utazása a tibeti hegyekbe, hogy ott, egy legendás
városban elhárítsák a veszedelmet.
A
történet nagyon rendben van. bár igazán lehetett volna hosszabb is. A
rajzok is okés. Erre a történetre igazán érdemes rápillantani, aki
kibányássza magának.
No comments:
Post a Comment