Monday, February 4, 2013

Thor: A háború szülötte



A mai frissítés főszereplője egy olyan hős, aki önálló képregénnyel még nem sokat szerepelt itt az oldalon, most azonban 100%-ig övé a terep egy egyrészes történet erejéig. Nem másról van szó, mint a mennydörgés istenéről, Odin fiáról, Thorról.

Bár közkedvelt és közismert karakterről van szó, engem valahogy sosem érdekeltek különösebben Thor önálló sorozatai. Avengersben még oké, de külön címekre sose vitt rá a lélek. Most azonban győzött a kíváncsiság egy füzet erejéig, most már nem mondhatom, hogy nem olvastam egy Thor képregényt sem. Nem mondom, hogy megbántam, mert nem bántam meg, jó kis sztori volt ez, viszont továbbra sem kedvenc karakterem a srác, mondom, a csapatsztorik más lapra tartoznak. Szóval egyelőre ennyi marad a műveltségem ilyen téren, sok más sorozat szerepel az olvasási terveim között, és előrébb vannak, mint Thor. Hangsúlyozom még egyszer, hogy azért ez a füzet nem volt rossz.
Szórakoztató, akciódús, kilenc világra kiterjedő történetet kapunk itt harminc akárhány oldalon keresztül. Thor fellázad kb minden ellen, és elkezd zúzni a kilenc világban, mindent el akar pusztítani, amit atyja, Sir Anthony Hopk Odin teremtett, ezzel próbálván felhívni magára a félszemű atyaságosmindenség figyelmét. Egy darabig tűr az öreg, azonban egy ponton elszakad a cérna, és ő is a tettek mezejére tapos. Először fiára küldi Brunnhildát és a dögös valkűröket, akiknek férfi még nem volt képes ellenálni, annyira de annyira kápráztatják a szemeket. Szóval a Miss Asgard mezőny, élükön Brunnhildával felveszi a kesztyűt Thor ellen, bár főleg a vezércsajt látjuk harcolni epikusan. A harc további kimenetelére nem térnék ki, annyit még mondok, hogy valami félbeszakítja a csatározást, és nem Odin az.
Ami a rajzokat illeti, különböznek a borító kézi festéses stílusától, mondanám, hogy hála az égnek, mert ízlések és pofonok alapon, nekem nem mindig jön be a kézi festés képregényeknél, de elismerem azért a sok munkát, ami benne van. Itt azonban belül szokványos képek várják az olvasót, amik szerintem igen tetszetősek, nincs velük baj.
Csak ajánlani tudom tehát ezt a képregényt, akár az új olvasóknak is, akik nem jártasak túlzottan a Thor univerzumban (mint ahogy én sem vagyok, csak azt tudom, amit a filmben láttam). A képregényt meglepő módon a nem épp erre a műfajra szakosodott XFanzine oldalon találjátok meg, jó olvasást kívánok hozzá.

No comments:

Post a Comment