Sunday, February 3, 2013

[Első felbukkanások - Deadpool] New Mutants #98


Kivel is kezdeném a speciális hetet, mint az oldal hivatalos kabalájával, Deadpool-al. Az ő első képregényes felbukkanása a 80-as években indult New Mutants sorozatban volt, mégpedig a széria utolsó történetében. Én most nem az egész történetet mutatom be, hanem azt a füzetet, amiben Deadpool először beköszön a világnak, és ezzel egy hol zseniális és szórakoztató, hol pedig gyengébb színvonalú karrier veszi kezdetét.
Hogy őszinte legyek, nem igazán vagyok tisztába a New Mutants sorozat eseményeivel és szereplőivel, így nem értettem mindent ebből a füzetből, viszont itt szerintem a leglényegesebb dolog mindenki kedvenc zsoldosának első megjelenése, ami mindenképp mérföldkőnek számít a Marvel univerzumban, hiszen a hős később nagyon befutott, és a mai napig is kitudja hány sorozat vagy mini fut a nevével, csakhogy itt a mennyiség enyhén ráment a minőség rovására, ezek az új DP-sztorik már nem olyan viccesek, mint a régebbiek. Persze van kivétel mindkét részen, vannak új és jó sztorik, de a régiek között is van pár félresikerült darab. De az mindenképp tény, hogy a nagyszájú zsoldos komoly pályafutással rendelkezik, és sok rajongóval bír, vayis megérte 91-ben beköszönni a népnek ezen füzet felénél kb.
Azért más ismert karakterek is felbukkannak a füzetben, például Kábel, akivel később saját sorozatuk is lesz, ami nekem az egyik kedvencem. Illetve itt van még Domino is, neki is ez az első felbukkanása, és róla a későbbiekben egy fontos dolog derül majd ki (a következő füzetekben), ami más szemszögbe helyezi a dolgokat vele kapcsolatban. Illetve ez a Gideon nevű fickó is most tűnik fel először képregényben, de az őszintét megvallva én is most látom először.
Ha nem bánjátok, akkor a két szálon futó cselekménynek azzal a részével foglalkozok inkább, amit értettem is, mert ismerem a karaktereket és a kilétüket. A másik szálban egy bizonyos Rictor áll a középpontban, nekem viszont lövésem nincs, hogy ki ő, így az a rész maradjon a fanoknak. Egy másik szálon követjük Kábelt, aki katonákat képez ki, és készíti fel őket a háborúra. Az emberek inkább úgy tekintenének a seregre, mint egy nagy családra, nem mint egy rakás katonára, de a mutáns tesz egy megjegyzést ezzel kapcsolatban, ami az egyik legkiemelkedőbb mondat a füzetben. Aztán váratlanul egy piros ruhás vézna fazon, hatalmas önbizalommal betör a helységbe, és bemutatkozik. Ő lenne Deadpool, aki azért jött, hogy elpusztítsa Kábelt, erre lett felbérelve. Azonban nem sikerül túl fényesre a bemutatkozás, ugyanis zsoldosunkat elkapják, így gondolkozhat a menekülésen is.
A történetről többet nem mondanék, maradjon újdonság a füzetben. Inkább arra tenném a hangsúlyt, hogy ez a pár oldalnyi szereplés, és a néhány mondat már tükrözi nekünk Deadpool személyiségét, munkáját, stílusát, vagyis nagyjából mindent, amit tudnunk kell róla. Meg van tehát alapozva a karakter, bár eredettörténetet nem kapunk ebben a füzetben, mára már azt is tudjuk, ha nem máshonnan, akkor az X-Men Origins filmből, mert az is nagyvonalakban elmeséli az ott Weapon XI-ként elkönyvelt Deadpool-eredetet.
A rajzok egy 90-es évek beli füzethez képest jók, bár Liefeld néha érdekesen rajzol lábakat, de ettől talán el tudunk valamelyest tekinteni.
Amúgy a füzet az én szememben nem jelentene sokat, ha nem ez lenne a kedvenc képregényhősöm debütálása. Mint mondtam, a sztoriban nem vagyok járatos, az előzményekről sincs ismeretem, de biztos lesz, aki jártasabb a témában, és jobban fogja élvezni ezt a történetet.
Mára ennyi voltam, és akkor holnap megint jelentkezek egy újabb ismert hős első képregényes feltűnésével. Addig is sziasztok.

No comments:

Post a Comment