Sunday, February 3, 2013

Batman: Under the Hood


A mai frissítésünkben Red Hood lesz reflektorfényben. És nem is csak ő, mert sok más ismert hős és antihős felbukkan kisebb-nagyok szerepekre a Batman: Under the Hood c. történetben.

Ha valakinek ismerősen hangzik a cím, az nem a véletlen műve, ugyanis nem is olyan régen animációs formában is bemutatásra került ez a történet, Batman: Under the Red Hood címmel. A rajzfilm ezt a történetet adaptálta kicsit talán leegyszerűsítve, pár –a képregényben csak rövid ideig tiszteletét tevő- szereplő kihagyásával. Mindenképp ajánlanám nektek a rajzfilmet is, ha még nem láttátok. Ha pedig hamarább láttátok a filmet, mint hogy nekikezdtetek volna a képregénynek, akkor sincs búsulásra okotok, én is jóval a rajzfilm után jutottam hozzá a képregényhez. Bár ezáltal tudatában voltam a történet fő fordulatának, mégis nagyon élveztem az eredeti változatát is a sztorinak, ami ugyebár a képregény lenne. Sőt, szerintem mostanára a legtöbben tudjátok, hogy kit rejt a piros sisak, én azonban mégsem árulnám el. Aki tudja, az úgyis tudja, aki pedig nem, és most akarja megtudni a képregényből, azt egyrészt irigyelem, másrészt nem szeretném elrontani az élményét. Tehát a megszokott spoilermentes stílusban hozom nektek az újabb cikkemet.
A központi problémát már felvázoltam, lássuk kicsit részletesebben. Gotham alvilágát jelenleg Fekete Maszk uralja, feltűnik azonban egy eddig ismeretlen alak, aki nagy valószinűséggel épp erre a posztra pályázik. A magát csak Red Hoodnak nevező fickó félelmetessége ismeretlenségében, titokzatosságában, valamint kiváló képzettségében rejlik, legyen szó üzletről, vagy akciózásról. A pirosfejű pofa kerekestől felfordítja Gotham cityt, amit persze az ügyeletes hős, Batman sem hagyhat annyiban. Azonban az ő szilajságát is megingatja a rejtélyes gonosz, ezért más hősökhöz fordul tanácsért, segítségért. Az zavarja meg őt leginkább, hogy nagyon ismerős neki ez a Red Hood, bármennyire is újonnan tűnt fel Gothamben. Persze fény derül a titokzatos személy kilétére, nem kis meglepetést okozba azoknak, akik eddig nem tudták, kit is rejt a piros tökfödő.
A történet két legmarkánsabb szereplője mindenképp Red Hood, és talán az egyre dühösebb Fekete Maszk. Batman csak másodhegedűs lehet a két gonosz viadalában, a maga nyomozásával és tanácstalanságával. Legalábbis én végig így éreztem, hogy a rossz oldal két képviselője van inkább kihangsúlyozva. Ez persze egyáltalán nem megy negatívumszámba.
Ahogy a sok más hős cameoszerepe sem, egyáltalán nem zavar az a két oldalnyi Zöld Íjász vagy Superman, sőt talán még érdekességszámba is megy. Aztán az elég sűrűn felbukkanó ismerős kedvenceink felbukkanásának is örülhetünk, pl. Nightwing vagy Joker, hogy mindkét oldalról mondjak népszerű karaktert.
Száz szónak is egy a vége, ez szerintem egy nagyon jó sztori, megéri mind a 14 füzetet elolvasni, bár a fősztori hamarabb lezárul, de utána még pár számban folytatják a vonalat, és végül is igazán úgy lesz egész a történet.
Mára ennyi voltam, sziasztok.

No comments:

Post a Comment