Sunday, February 3, 2013

A hihetetlen család


Sokszor előfordult már olyan a Genzo Comics történetében, hogy olyan képregényt mutattam be, amiből várható volt a film verzió, és szerettelek volna titeket is megismertetni az eredeti anyaggal. Ilyen volt pl a Losers vagy a Cowboys&Aliens is. Most azonban megfordítom a dolgot, és egy olyan képregényt mutatok be, ami előbb animációs film volt. Ez pedig a Hihetetlen család lenne, ami szerintem ismerősen hangzik a legtöbbeteknek, ugyanis egy nagyszerű Disney/Pixar produkcióról van szó.

Érdekes volt új közegben látni a régi mesét, ezzel kezdeném az irományt. Az animációs filmet a megjelenésekor láttam, azóta egyszer sem, így már sok részletre nem emlékszem, de azért olvasás közben sokszor jelzett a pókösztönöm, hogy erre bizony emlékszek. Talán ha mostanában néztem volna újra a filmet, nem élveztem volna ennyire a képregényt, mint így, hogy hosszú évek teltek el a kettő között. Viszont a hatás fordítva jött, mert most a képregény után újra kedvet kaptam a filmhez. Ördögi kör, right?
Történetünk szerint a világban ténykednek a szuperhősök, és van is meló bőven. Egyik ilyen példakép Mr. Irdatlan, aki vaskos termetét és hatalmas erejét bevetve csápolja az ellent. A női fronton egy Nyúlányka nevezetű hölgyemény van, akit szintén nem kell félteni az akciókban. Úgy hozza a sors meg a forgatókönyv, hogy a két lélek egymásra talál, leereszkedik a rózsaszín felhő, love is in the air, házasság, család. Eközben Mr. Irdatlan egyik félresikerült kalandjának köszönhetően a szuperhősténykedés nincs jó szemmel nézve, így a hihetetlen házaspár visszavonul a reflektorfényből, és inkább családot bővítenek nyugisan, hogy legyen találó a cím.
Eltelik 15 év, a hihetetlen család űzi tovább a nyugis, hősködéstől mentes életet. Leszámítva Mr. Irdatlant, akinek annyira lételeme a világmentés, hogy titokban, családjának hazudva lóg el egy-egy bűntény megakadályozására. A titokra azonban fény derül, és amikor Irdatlan egy távoli szigeten teljesít egy titkos küldetést, felesége utánamegy, és véletlenül a gyerekek is a gépre kerülnek. A hőscsalád tehát a helyszínen majdnem teljes létszámban, szóval mehet a zúzás a Szikra nevű ellenfél ellen, aki nem is annyira idegen a családnak, de ezek a részletek derüljenek ki a képregényből vagy a filmből annak, aki eddig nem tudja.
Igazából azt kell mondanom, hogy bár nem volt rossz a képregény, de nekem a filmről szebb emlékeim maradtak még úgy is, hogy már pár dologra nem emlékszem. Az az érzésem, hogy a képregényben sokkal hamarabb lezajlanak a dolgok, egy csomó dolog kimaradt, ami a rajzfilmben ott volt. És mivel a rajzfilm nagyon jó, ha elveszel belőle, értitek.
De ennek ellenére nem bántam, hogy elolvastam, sőt, mint mondtam, kedvet kaptam a rajzfilmhez. Ajánlom nektek is, hogy kukkantsatok bele a HálóZsákon, egy laza olvasmány így kedd estére bármilyen korosztálynak. Ilyen is kell néha.

No comments:

Post a Comment