Sunday, May 5, 2013

Doctor Strange: Season One


Mikor lett belőlem Doctor Strange szakértő? Tegnap este.

Oké, a "szakértő" enyhe túlzás, a "tegnap este" viszont nem annyira. A napokban elhatároztam ugyanis, hogy beleásom magam a Marvel mágiával foglalkozó részlegébe, azon belül is a Legfőbb Varázsló, Strange karaktere érdekelt. El is olvastam rögtön J Michael Stracgfhghjftewscky hatrészes minijét, majd megtekintettem az egészestés animációs filmet, ezután egy karakterleírás következett, végül ez a HC, amit most bemutatok. Ezt hívják úgy, hogy felkészülés egy cikkre.

JMS minije, a rajzfilm és a leírás is részletesen beszámol az eredettörténetről, így amikor nekiálltam a Season One-nak, bár pusztán halvány remény volt, de azért gondoltam, hátha nem nyomják le ugyanazt a torkomon negyedjére is, mert kezd elegem lenni a kézsérülésből, a kiképzésből, ilyesmi. Amit meg kell hagyni, hogy azért JMS sztorija kicsit új köntösbe helyezte az egészet, sok helyen különbözött a többi eredettörténettől, vagyis nem volt teljesen monoton ez a Strange adag, ami alá vetettem magam. Ezek után a Season One pedig kifejezetten felüdülés volt, komolyan.

Itt egy pár oldalban és flashbackben összefoglalják azt, amire ráment mondjuk a rajzfilm nagy része is. Stephen Strange kiváló, ugyanakkor egoista és beképzelt sebész, akinek családi életét körülveszi a halál, ezért is dönt az orvosi pálya mellett. Egy autóbalesetben (JMS-nél síbaleset, nagyon lényeges változtatás) azonban mindkét keze komoly sérülést szenved, többet nem vehet szikét a kezébe. Mindent egy lapra tesz vel, a vagyona rámegy a különböző kezelésekre, ám mind sikertelenül megy végbe. Utolsó lehetőségként elutazik Tibetbe, ugyanis hallott valami Ancient One nevű öreg fazonról, aki talán megtudja őt gyógyítani. Az öreg varázsló azonban maga mellé állítja, és kiképezi, hogy végül a Legfőbb Varázsló váljon belőle. Ez lenne a sztori jól lesűrítve. Amit a Season One-ban kapunk, az egy történet Stephen korai éveiből, amikor már megkezdődik a kiképzése, de a végén még nem válik azzá, amit a borítóra rajzoltak. Ezt nem is bántam, hiszen ez a fejlődéstörténet megvolt nekem háromszor pár nap alatt, örültem, hogy 2012-ben nem nyomták le még egyszer ugyanazt az olvasók torkán, és az enyémen.

Ehelyett amit kapunk, az egy izgalmas kincskeresős kalandozás, aminek középpontjában három gyűrű áll, ezt kell Strangenek, Wongnak és egy új csajnak, Sofiának összegyűjteni. Közben Mordo, a főgenya is fel-felbukkan, csak hogy ne unatkozzunk olvasás közben. Nem fogunk. A füzet rövid ismertetője azt írja, hogy a történet kicsit Indiana Jones, és kicsit Gyűrűk Ura is egyben. Bíztatóan hangzik, nézzünk utána. Az Indy-s hasonlat megvan, régiségeket, kincseket keresgélünk szerte a világban, ez pipa. A gyűrűk urára pedig csupán a gyűrű körüli hajsza emlékeztethet, illetve egy-két poénos utalás a közkedvelt fantasy trilógiára.
Igen, helyben is vagyunk, elérkeztünk a könyv másik pozitívumához, a humorhoz. Egy kis könnyed hangulat a legtöbb esetben nem árt, és itt sem, nem idegesítő vagy valami, csak néha elmosolyodunk olvasás közben, that's all.
Izgalmas történet, nem újra ránkerőszakolt origin sztori, humor, mi kellhet még? Jó grafika nem ártana. Megkapjuk? Nem kifejezés! Gyerekek, a képi világ itt valami fantasztikus, legalábbis nekem nagyon bejön, de mentem én már szembe a világgal ilyen téren. Nálam ezek a merész vonalak és élénk színek valami olyan hangulatot árasztanak minden panelről, hogy egyszerűen muszáj volt tovább és tovább görgetnem az oldalakat, hogy lássam, milyen remek képek várnak még rám.

Az eddig leírtak csak a könyv háromnegyedére vonatkoznak, ugyanis a végére odacsapták még nekünk a Defenders című sorozat első számát, ami már a "kész" Doctor Strange egyik csapatbulijának nyitószáma, olyan más nevekkel, mint Namor, Silver Surfer, Iron Fist aki itt halál laza, vagy Hulk. Nem mondom, hogy ezt már nem érdemes elolvasni, de nekem jobban tetszett az első történet, és szebb is volt, a Defenderst már más rajzolta.

Ugorjatok hát neki ti is ennek a könyvnek, aztán esetleg a Defenders sorozat többi számának (én ilyesmit nem tervezek egyelőre, bőven van más tervem). Ha pedig most szeretnétek megismerkedni ezzel a karakterrel, mielőtt a közeljövőben talán filmre viszik (amúgy ez a történet ordít egy filmadaptációért, szóval várom, hogy mit hoznak ki belőle), akkor emellé ti is olvassátok el a JMS minit (az Allcomicson megtaláljátok magyarul), nézzétek meg a rajzfilmet, valamint böngésszétek át Ben Reilly cimborám remek karakterleírását a HálóZsákon. Ezek tuti közelebb hozzák a karaktert hozzád, jó olvasást és szórakozást.



No comments:

Post a Comment