Wednesday, February 6, 2013

Visszatértünk!


"Csak egy visszatérés létezik, és az nem a királyé, hanem a Jedié!"
(Shop Stop 2)

Randall fenti állítását tisztelettel vitatnám, ugyanis jómagam is visszatértem az éterbe egy igen hosszú pihenő után. A szünet alatt végzett munkám gyümölcsét láthatjátok és látjátok is. Igen, amint azt még a szünet előtti utolsó posztomban írtam, új helyre költöztünk, egy minden bizonnyal megbízhatóbb és stabilabb helyre, talán szebbre is, ez mindenki személyes véleménye. A költözés jó alkalmat adott arra, hogy átgondoljak pár dolgot a blog működésével kapcsolatban, változtatásokon törjem a fejem, és ki is alakult egy terv, amit ezentúl követni szeretnék. Ennek az első lépése az volt, hogy takarítottam a cikkek között, és meglepően sokat kaszáltam ki, bár egy részét még viszontláthatjátok a későbbiekben, erre mindjárt kitérek. A másik fontos gondolkodási tárgyam a frissítési rendszer volt. A tapasztalatok azt mutatják, hogy akárhogy is raktam össze a rendszert az eddigiekben, az mindig felborult, egyszerűen nem tudom előre megmondani, hogy mikor lesz időm frissíteni és mikor nem, hiába találom most ki, hogy ezentúl kedden és pénteken lesz friss, mert tuti, hogy mindjárt a második héten szerdára csúszik a posztolás. Ez színtiszta tapasztalat. Szóval az a helyzet, hogy frissítési rendszer nem lesz, amikor időm van, akkor írok, talán így izgalmasabb is, van értelme sűrűn látogatni az oldalt, plusz a frissítésekről úgyis értesültök facebookon is.

A többi változtatást listaszerűen sorolom fel, nehogy megijedjetek egy ilyen hosszú tömény szövegtől, és ne olvassátok el. Bár kb négy hónap szünet után még ez sem lesz olyan kibírhatatlanul hosszú, de oké, lényegre, Genzo!

Amik eltűntek az oldalról/ nem hoztam át a régi helyről/ezentúl sem lesznek:

- aktualitásukat vesztett cikkek: Igen, ilyenből volt jópár, amiben leírtam, hogy mikor mit újult az oldal, vagy hogy új szavazás van, vagy szünetelünk, vagy nyereményjátszunk a Fantasmaniás srácokkal, vagy mi újság a NewGennel. Ezek a cikkek már nem érvényesek, nincs itt mit keresniük, lesznek friss helyzetjelentések, amik már erre az oldalra vonatkoznak.
- Olyan cikkek, amiknek nem láttam értelmét utólag: Ilyen is van. Például ha egy mini első füzetét bemutattam, de a többit már nem, vagy olyan képregényről írtam, amit nem igazán értettem az előzmény hiánya miatt, szóval leírtam, hogy "nem értettem a háromnegyedét az egésznek, de szórakoztató volt". Ilyen nincs, ezentúl csak olyanról írok, amiről tudok is mit, nincs hantázás.
- helykitöltő frissítések: bemutattam egy Marvel Kalandok füzetet a sorozat közepéről, mert nem volt jobb ötletem. Komolytalan és felesleges dolog, megy a levesbe.
- letöltő linkek: igen, ez valószinűleg komoly szívfájdalmat fog okozni, de ezentúl ilyesmi sem lesz. A filmeket bemutató oldalak sem raknak be linket, ahonnan beszerezhetitek a filmet. Google jó barát, ismeritek a kulcsszavakat, meg lehet találni mindent. Amúgy azért is hagyom ki ezentúl az ilyen linkeket, mert sok a macera velük, egy idő után nem működnek, törlik a filet a szerverről stb stb.

Ami viszont ezután lesz/visszatér/módosul:

- Szavazások továbbra is lesznek, az első talán nem is olyan soká. Ezek eddig jól működtek, szerintem ezután is fognak. Ennek elképzelhető facebookos formája is, hiszen ott is egyre többen vagyunk.
- Ha már facebook, akkor jelzem, hogy most már minden egyes cikk alján lesz/van egy Like gomb az erre fogékonyaknak. Tessék kinyírni minél többet. 
- Nem hiába ment a levesbe egy-egy mini első számát, vagy történet első fejezetét bemutató írás. Miniket és történeteket ezentúl csak és kizárólag egyben mutatok be, elejétől a végéig. Többet is lehet úgy írni róla, szebben is néz ki.
- Ugyanez érvényes az eventekre. Őket is egyetlen (veszettül hosszú) cikkben szándékszom majd bemutatni, ezért nem találjátok jelenleg pl az Annihilation, Hulk világa, Batman RIP egyes tpb-iről szóló cikket, mert ezek az eventek egy cikkbe lesznek összesítve. Már külön-külön persze, egy cikk a teljes Annihilation, egy a Planet Hulk, stb stb, értitek. Persze ez az elkövetkezendő, még el sem kezdett eventekre is igaz. Szintén szebb megoldásnak tartom.
- A hét borítója nevezetű oldalszínesítő dolog szerintem nem volt rossz, nem is tudom, miért hagytam fel vele anno, ezentúl az is lesz. Új olvasóknak mondom, hogy régebben volt egy ilyen, hogy az oldalon látható volt mindig egy borító, ami nekem épp kifejezetten tetszett, és ezt hetente cseréltem. Aztán ezzel felhagytam, de most újra lesz, sok a remek borító a világban. Ez hétfőnként fog cserélődni, és a jobb oldali sávban szúrja ki a szemeket.
- Az oldal kinézete még egy darabig fog csinosulni, ide is kikerülnek a partnerek az előző oldalról, illetve már van egy linklista ami a blogon található legnagyobb projektekre vezet, már beraktam párat, még lesz több is, illetve a változás joga fenntartva, mindig az aktuális legnagyobb bemutatók vagy cikksorozatok lesznek itt.

Apró érdekesség, de a nagy kaszálás eredménye röviden: 409 poszt volt az előző helyen, itt most ez amit olvastok a 232-ik. De legalább tudom, hogy ami itt van, az érdemes is rá, kellett már ez a takarítás. A régi cikkek is kicsit módosultak itt-ott, a nosztalgiázók újraolvashatják őket, bár jelentős változás nem esett egyiken sem.

Nos, nagyjából ennyi lenne egyelőre, ha van valami újabb és nagyobb módosítás, arról szólok. Mivel új helyen vagyok, így szoknom kell az adminfelület lehetőségeit, de belejövök hamar. Ezek lennének a terveim a jövőre nézve, a ti dolgotok pedig az, hogy jelenléteteknek hagyjátok valami nyomát. Egy komment itt, vagy facebookon, vagy a cikk alatti like gomb megnyomása és máris tudom, mi a véleményed erről az egészről, mert komolyan mondom, érdekel. Szóval lakjátok be az új helyet, aztán pörögjünk. Az első új képregénybemutató hamarosan várható, addig rágódjatok ezen az íráson.


3 comments:

  1. Na végre már! :) Azt írtad a freeblogon, hogy oda is kiteszed majd az új oldal linkjét, de semmi. Facebookon meg nem lájkoltalak eddig. De végre megtaláltalak :)

    ReplyDelete
  2. Bocsánat, a freeblogra elfelejtettem kitenni az új linket, de azért így is elég szép számban megtaláltatok már az újraindulás napján is.

    ReplyDelete
  3. Most már a régi helyen is fel van tűntetve a mostani cím.

    ReplyDelete