Saturday, February 2, 2013

Péntek 13 - Gonosz vidék


A Péntek 13, illetve Jason minden horrorfannak ismerősen cseng, de még azoknak is, akik nem túlzottan rajonganak a műfajért, hiszen az egyik legnépszerűbb horrorkarakter a símaszkos machetes gyilkológép. Már számos filmben tiszteletét tette, ezek közül én, mint a műfaj egyáltalán nem nagy rajongója, csak a Freddy vs Jasont láttam, de az jó volt. Tehát az univerzumot nem ismerem annyira, de szerintem túlzottan nem is bonyolult. Azt hiszem arról van szó, hogy Jason kiskorában beleesett a Crystal Lakebe, és azóta onnan bújik elő random időpontokban és kaszabolja az embereket. Ha nem teljesen így van, vagy kihagytam esetleg valami fontos részletet, valaki, aki többet tud nálam ilyen téren, ossza meg a nagyérdeművel kommentben, köszi. Szóval arra rájötettek, hogy nem vagyok lexikon a témát illetően, de ezt a képregényt mégis élveztem, jó kis kaszabolós cucc, de ez szerintem egyáltalán nem meglepő.
Miről is van szó a képregényben? A történések két szálon futnak, mondanám, hogy két történet van, ami egyesül a végén. A két történetszál kísértetiesen hasonlít egymásra, csak mások a szereplők. Egy havas tájon járunk, ahol egy csapat vadász a vihar elől egy kunyhóba menekül. A kunyhóban egy indián nő van, és a kisbabája. Az vadászok nem igazán kérdezősködnek, kényelmesen elvannak a kunyhóban, megeszik a kaját, ilyesmi. Az egyik vadász  kicsit jobban túllő a célon, megerőszakolja az indián nőt, és ez még csak a kezdet, történnek még komoly dolgok. A nő férje hazaérkezik, és megtalálja felesége illetve gyermeke holttestét. Teljesen elveszti az eszét, a vadászoknak ront. Egyikőjük arconlövi az indiánt, de az túléli, és tovább vadászik a vadászokra. Szemléltetésképp mondom, hogy ő a bal oldali fazon a fenti képen. Ez az egyik történetszál.
A másik történetben ugyanazon a tájon vagyunk, és egy turistacsoportot követünk, akik szintén a vihar elől menekülnek, és találnak egy táborházat, ahol megszálnak. Itt nagyon jól érzik magukat, főleg egy párra gondolok, akik nem kell részleteznem mit csinálnak. A lány akció közben egy alakot lát az ablakban. Tippelhettek, hogy kit látott. Nem az indiánt, mert az most a vadászokat intézi, hanem kedves barátunkat, Jasont. Innen ezen a szálon is kezdetét veszi a kaszabolás, Jason elég szép bodycountot intéz egy füzet alatt, mivel az első füzet a bevezetés, a második a zúzás. És mindent elmeséltem a történetről, kivéve a legvégét, azt már olvassátok el ti.
Igazából ez egy jó kis kaszabolós sztori volt, egyszerű történettel, nem éppen csavarokkal és fordulatokkal teli, de élvezhető. Gondolom a filmek cselekménye is hasonló lehet, a Freddy vs Jason pl nem sokkal bonyolultabb ennél a képregénynél. Nem is a csavarokért szeretjük az ilyen történeteket, hanem a kaszabolásért, és ezt kapunk most is rendesen, tehát nincs semmi baj.
A rajzok szerintem jól sikerültek, a színvilág is rendben van. Ajánlom mindenkinek, aki szereti az ilyen horrorképregényeket, bár képregény formájában nem olyan félelmetes, mint filmen, de azért megéri elolvasni. Majdnem elfelejtettem, hogy a HálóZsákon találjátok meg.

No comments:

Post a Comment