Saturday, February 2, 2013

Csodálatos Pókember: Ilyen nincs - írta: Amondin -


Genzo:
Amondin ma egy olyan képregénnyel kedveskedik nektek, ami valamiben különbözik az eddig bemutatott képregények nagy részétől. Hogy miben, azt elmondja nektek ő maga.
Amondin:
Nos, most a szokástól eltérően egy olyan képregényt mutatok be nektek, amit már egyszer kiadtak Magyarországon még 2007 Júliusában.
A történet, amit most be akarok mutatni nektek az Amerikai kiadás szerint: Ultimate Spider-Man 66-67, Magyar kiadás szerint meg Csodálatos Pókember 51.
Azért van egy kicsit máshogy a számozás, mert Magyarországon a Semic 2007-ben úgy adta ki a Pókember füzeteket, hogy egy füzetbe három füzetet raktak. Szerintem nagyon jó volt úgy, azóta visszvették ezt kettő füzetre, de szerintem még így is jó.
Na, de hogy a lényegre térjek ez egy könnyed vicces történet. Ez közvetlenül azután játszódik, hogy Peter-t egy igen nagy katasztrófa érte, ennél fogva nem igazán van humoros kedvében.
Ennek a történetnek két főszereplője van: Pókember, és Rozsomák. Mind ismerjük őket, és tudjuk, hogy sok dologban nem értenek egyet. És most képzeljük el, hogy egy gyönyörű tavaszi reggelen hirtelen egymás testében ébrednek fel. Nos gondolom, nem kell mondanom, hogy mennyire meglepődtek mindketten, főleg Peter, aki az otthona ágya helyett, egy koszos szállodában ébred fel, egy mutáns testében. Na igen nem az a dolog, amire világéletében áhítozott.
Mint tudjuk Rozsomáknak öngyógyító ereje van, és Peter ennek megfelelően „vigyáz” Rozsomák testére. Tényleg vigyázott rá, végül is csak meglepettségében átvágta a jobb karján lévő karmokkal a bal karját, véletlenül levágta az egyik ujját, kapott egy golyót a fejébe, ja és egy autót az arcába.
Rozsomáknak sem volt rózsásabb a helyzete, ugyanis bizonyos okok miatt végig kellett ülnie egy teljes 45 perces órát Peter gimnáziumában. Szerintem ehhez nincs mit hozzáfűznöm. Mindenki el tudja képzelni, hogy Rozsomák mennyire élvezte az órát.
Na de lényeg a lényeg a végére megoldódik a helyzet, és visszakapják a saját testüket, de hogy ezt hogyan csinálják az legyen mindenkinek meglepetés.
Mit említettem ez egy humoros történet, így ezt úgy is kell kezelni. Nem történik benne semmi világmegváltó dolog, gonosz is csak egy tűnik fel, akit nem valami nehéz legyőzni, de szerintem nagyon szórakoztató. Nagyon jókat nevetni a két főszereplő párbeszédein. (főleg akkor miközben egy gonosz áll előttük, és ők elkezdik egymást kioktatni)

A rajzokat Mark Bagley csinálta, aki szerintem az egyik legjobb rajzoló a világon. Szóval igen élethűek a rajzok.
Mint említetem ezt a képregényt Magyarországon kiadták, ennél fogva egy honosító oldalon sincsen fönt. Azt, hogy még valamelyik újságárusnál meg lehet-e találni azt nem tudom, de szerintem biztosan meg lehet még rendelni a Semic kiadótól. Vagy megkereshetitek, és letölthetitek angolul. A nyelvezete nem olyan vészes. Én csak a magyar változatot ismerem, és abból kiindulva nem lehet olyan nehéz a nyelvezete. Meg szerintem Peter, és Logan párbeszédeinek a fele adja magát.
És akkor visszaadom a szót az oldal tulajdonosának.
Genzo:
Got it. Köszönöm Amondinnak a cikket. Annyira felkeltette az érdeklődésem amit írt, hogy elolvastam jobbhíján az angol verziót és nagyon tetszett, én is csak ajánlani tudom.

No comments:

Post a Comment