Friday, May 31, 2013

Marvel NOW! Deadpool: Dead Presidents


Régi Deadpool történeteket néztünk már a héten, nagyon régieket ugyan nem, de most foglalkozzunk inkább a jelennel. Az új Deadpool sorozat első történetének bemutatása megint sután sikerül, ez van akkor, amikor naprakészebb próbálok lenni. Tudniillik, amikor bemutattam a sorozat első számát a feltámasztott zombi elnökökkel, 5 résznél járt a sorozat. A hatodik füzetben azonban lezárul a történet, és mutathattam volna egyben az egészet, ha megvárom a hatodik rész kikerülését. De most már mindegy, kicsit csonkán érkezik a Dead Presidents tpb bemutatása, most kitárgyaljuk a sorozat 02-06 részeit, az első füzetről írt szösszenet itt van.
A TPB borítója amúgy ugyanaz, mint az első számé, holott egyáltalán nem lényeges történetelem az, amit ábrázol. Ezért választottam egyet az alternatív borítók közül, a fenti kép sokkal jobban tükrözi azt, amiről itt szó van, plusz szerintem sokkal szebb is, mint ez a dínós valami, ami az első rész első pár oldalából ihletődött.

Az alaphelyzetet már felvázoltam ugyebár, egy unatkozó önkéntes varázsló annyira csalódott Amerikában, hogy úgy gondolja, megidézi a halott elnököket, hátha jobb irányba tudják terelni az országot. A dolog persze rosszul sül el, a zombi elnökök inkább elpusztítani szeretnék a szépséges anyaföldet, és senki más nem állíthatja meg őket, csak Deadpool.
Ez az első rész összefoglalója, de sokkal többet nem fednék fel a folytatásból sem, még maximum annyit, hogy a csatározás elfajul egész addig, hogy az űrben is lesz melója Deadpoolnak, miután Ronald Reagen star warsosat játszik. És persze jófej sidekickek is kellenek a bajban, ezt a szerepet most egy új kedvencem Dr. Strange, és Benjamin Franklin szelleme tölti be. Benjamin Franklin az a tag, aki nem volt soha elnök, mégis szerepel bankón. És akkor most jön a közhelyes mondat: a kis csapat megannyi izgalmas és vicces kalandon esik át együtt, egy kis dráma is szorul az eseményekbe, de természetesen a happy end is beköszön és ezzel nem lőttem el semmit. Mit gondoltatok, milyen vége lesz?

Emellett az amúgy egyszerű kis cselekmény mellett ezek a füzetek továbbra is veszettül viccesek, tényleg. Előfordul, hogy Deadpool szó szerint minden panelen elejt egy ütős beszólást több oldalon keresztül. Én nem egyszer nevettem fel egyedül a szobámban olvasás közben, és ez már a poénjelzés narancskódja. A nevettetés mellé pedig azon vesszük észre magunkat, hogy tanulunk is valamit, azt a közhelyes mindenemet. De tényleg, ha nem vagy olyan ász, hogy felsorolsz minden egyes amerikai elnököt (nem csak a híreseket akiket mindenki), akkor bizony bővül ez a tudástárad ettől a tpb-től, és ez roppant jó hozzállás egy képregényhez. Szórakoztat és közbe egy kis tudást is önt beléd, ami pedig sosem árt. Ami pedig a popkultúrális utalásokat illeti, azoknak is egész tömkelegét találhatjuk meg a füzetekben, új sorozat lévén egész aktuális dolgok kerülnek említésre, mint a szinte kihagyhatatlan Daniel Day Lewis-poén Lincoln kapcsán, vagy a Gangnam Style. Aki tehát szereti az ilyen utalásokat, az jól fog mulatni rajtuk. Én imádom, örültem is nekik.

A történetből tényleg nem sokat fedtem fel, hiszen nagyrészt az zajlik, amit felvezettem már kétszer. Deadpool vées élőhalott elnökök. Persze megismerjük kicsit a varázslónkat, aki indította az egészet, illetve aztán komolyodik a helyzet ugyebár, az elnökök csapatba, sőt seregbe verődve szállnak szembe hőseinkkel, így az izgalom garantált. És mindez szép rajzokkal és színekkel tálalva, ahogy azt 2013-ban illik.

Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni erről a TPB-ről, ezt gondolom levontátok ti is. Nagyszerű történet, ha még nem olvastad, akkor noszarajta, itt az idő, csak ajánlani tudom.

Zenei aláfestést kértek? Tessék.


No comments:

Post a Comment