Tuesday, April 9, 2013

Iron Man: Extremis


Régóta tervezem, hogy írok erről a képregényről, hiszen egy elég közkedvelt történetről van szó, amelyről talán aktuális is most beszélni, bár a kiadás maga 2006-os. A vol4-et indító Extremist sokan a legjobb Vasember-történetnek mondják.
Miért aktuális egy 2006-os képregény? Nos, aki az ilyen híreket figyelemmel követi, az már régen értesült arról, hogy a nemsoká megjelenő Vasember 3 című film igen sokat vett át ennek a képregénynek a történetéből. Akik már olvasták a cuccot, azok biztos örültek a hír hallatán, ugyanis bizakodásra adhat okot, ha egy film ilyen jó alapanyagból vesz át dolgokat.Az előzetesek (már amennyit láttam, mert egy idő után nem néztem többet) is tartalmaztak olyan részleteket, amelyek az Extremisre utalnak, szóval a filmet egyre jobban várom, de addig újraolvastam Warren Ellis remekművét.
Két érdekes dolog van, ami leszögezendő a képregény cselekményét illetően. Az egyik, hogy itt a történet szerint Tony Starkot már nem a ruhája vagy az arc reaktor tartja életben, a szilánkokat régen eltávolították a testéből, csak mégis ragaszkodott ehhez a páncélhoz, és megtartotta, hogy Vasemberkedjen. A másik dolog pedig, hogy a nyilvánosság nem tudja, hogy Tony Stark a Vasember, mondom ezt azoknak, akik a filmek hatására kezdenének el Vasember képregényeket olvasni, és esetleg meglepődnének, hogy itt nem köztudott Vasember kiléte.
A történet szerint ellopják az Extremis vegyszert a kutatólaborból, és befecskendezik egy terroristába, aki ennek hatására szupererős és persze szuperterrorista lesz. Eközben Tony Starkot a média igyekszik negatív fényben feltüntetni, mivel a fegyverei sok ember halálát okozták. Emellett egy új eredettörténetet is kapunk Ellistől, ami kísértetiesen hasonlít az első filmben látottakra. Tudjátok, barlang, Yinsen, ilyesmik. Igen, azt sem lehet letagadni, hogy a széria eddig is inspirálódott ebből a történetből, nem most jöttek rá a harmadik résznél, hogy "nézzétek már milyen király sztori, építsük be a filmbe". A filmes Vasember páncél kinézete is ebből a képregényből ihletődött, meg amint látjátok, elég sok minden. Ez is csak azt bizonyítja, hogy ez egy elég fontos, és figyelmet érdemlő történet.
Persze nem ennyi a cselekmény amennyit eddig elmondtam, ugyanis "meglepő módon" Vasember összecsap ezzel az instant szuperterroristával, de alulmarad, ezért komoly döntést hoz: aláveti magát annak, hogy ő is megkapja az Extremist. Ez egy kicsit felturbózza főhősünket, ha még nem tudjátok, hogyan, akkor nem innen fogjátok, tessék menni olvasni. És még mindig van pár dolog, amit nem mondtam el, hagytam meglepetést azoknak, akik még nem olvasták ezt a minit, és máris mennek bepótolni a hiányosságot.
Mivel nem olvastam az égvilágon minden Vasember képregényt, ezért nem tudom határozottan kijelenteni, hogy ez lenne a legjobb, de ha ezt híresztelik róla, akkor lehet benne valami. Mindenesetre azt bátran mondom, hogy nagyon jó sztoriról beszélünk itt 6 füzeten keresztül, talán én még kicsit húztam volna ezt, lehet még jobb lett volna a végeredmény. De lehet nem, who knows.
Na és most itt az idő, hogy szembe menjek a világgal, és megcsillogtassam a különleges ízlésemet. Őszintén bevallom, nekem Adi Granov stílusa egyáltalán nem jön be. Tudom, hogy digitális festmények, meg különlegesek meg ilyesmi, de nekem nagyon nem tetszenek. Nem csak itt nem, úgy általánosságban, kevés olyan képet láttam tőle, ami tetszett volna. De ez csak az én bajom, ha jól olvasom, mindenki el van szállva a csókától, én meg magamra vetek.
Száz szónak is egy a vége, ha még nem olvastad ezt a minit, akkor noszarajta, mert ez erősen ajánlott. Az Invincible Iron Man sorozat első hat részéről van szó, vagy Iron Man vol4, ahogy tetszik.

No comments:

Post a Comment