Sunday, February 3, 2013

DC-reboot Csokor


A statisztikai adatok azt mutatják, hogy most, a DC reboot startolásának idején más nagyon nem érdekel titeket, mint ezek az első számok. Ehhez alkalmazkodva, és mivel engem is most főleg ezek a számok foglalkoztatnak, nagyobb hangsúlyt fektetek ezek bemutatására, mint más képregényekére. Ez nem biztos, hogy azt jelenti, hogy amíg le nem megy minden új #1 szám, addig csak azokról írok, de túlnyomórészt ők kerülnek majd reflektorfénybe.
Mivel azonban ebben az 52 új füzetben elég sok olyan van, amiről eddig nem hallottam, vagy ha hallottam is, nem olvastam őket eddig, ezért magától értetődő, hogy azokről nem tudok normális hosszúságú cikket kerekíteni. Ezért most egy adagban bemutatok nektek 9 füzetet a második hét terméséből, mindegyikről pár sorban elmondva, mit érdemes tudni róluk. Következzen tehát az Animal Man, Batgirl, Batwing, Hawk&Dove, Men of War, OMAC, Static Shock, Stormwatch és Swamp Thing első számainak rövid ismertetője.
Animal Man
Na ez nem jött be. A reboot előtt sem olvastam Animal Mant, és ezt az új sorozatot nem hiszem, hogy fogom folytatni, inkább talán belenézek pár régebbi számba, hátha azok megfognak. Kezdve ott, hogy a rajzok még jók, de a színek a katasztrofális küszöbét súrolják, a történet pedig nem valami érdekes, és nem azért mert drámai, azzal nem lenne baj. Viszont van egy rémálomjelenet, ami merészre sikerült, az bejött ebben a részben, de ezért még nem fogom folytatni, és még a fordulat sem hozta meg ehhez túlzottan a kedvem, pedig azt sem mondanám rossznak, csak valahogy nem kötött le az egész. De ez csak az én véleményem, azért mindenki kedvét nem akarom szegni ezzel, van akitől nagyon jókat olvastam róla, szóval meg lehet próbálni.
Batgirl
Igen, őt sem olvastam idáig saját sorozatában, csupán néha láttam mellékszerepben tündökölni, és van egy érzésem, hogy ez esetben is ennyivel maradok. Humoros, laza történet Gordon felügyelő szuperhősbabérokra tört lányáról, a régi olvasók szeretik is, engem azonban ez sem túlzottan vett meg, bár lehet adok esélyt a folytatásnak, lássuk, mi sül még ki ebből. A grafika itt viszont nagyon szép, ilyen képekkel még lehet az Animal Man is jobban bejött volna. Az első számot azért mindenképp megérte elolvasni, már csak a műveltség kedvéért is, szerintem ti is tegyetek így, aztán döntsétek el, hogy a folytatáshoz hogy viszonyultok.
Batwing
Elérkeztünk ahhoz a történethez ebből a csokorból, aminek határozottan érdekel a folytatása. Itt ugyanis egy Batman-történetet kapunk, csak épp Afrikába helyezve, ami nekem már elég is az érdeklődésfelkeltéshez. Megkapjuk Gordon felügyelő és Alfred afrikai változatát, ami külön érdekesség és utalás az eredeti Batman-univerzumra, mégsem hat koppintásként. Az első ellenfelet is megkapjuk egy bizonyos Massacre személyében, illetve fel lett dobva egy másik szál, miszerint több szuperhős nyomtalanul eltűnt, akik a Kingdom nevű csapatban ténykedtek. Mindez megdobva szuper képi világgal, és már meg is van az egyik kellemes meglepetése a DC rebootnak. Mindenképp érdekel a folytatás.
Hawk & Dove
Újabb sorozat, amit eddig sem olvastam, és ezután sem fogok. Elég középszerű, lapos hősökről van szó, akikből már van egy tucattal, nem igazán tudom, miért erőltetik ezt a két madarat is. Amúgy egy eltérített gépet kell megfékezniük, mielőtt belecsapódna a Lincoln emlékműbe. Ja, és indokolatlan zombik is vannak. Meg elég gáz rajzok. Szóval ez sem lesz az én sorozatom, de egy próbát megért.
Men of War
A füzet, amiről nem hogy cikket, de még ezt a pár sort is nehéz megírni. Az ismertető szerint katonák harcolnak a DC univerzum gonoszai ellen. Na, ennek az első fele megvolt. Zajlott a háború bő 20 oldalon keresztül, de DC-s gonoszt én nem szúrtam ki egyet sem. Pedig az ötlet érdekes lehet, ezért lehet belenézek majd a második számba is, de ebben tényleg nem volt semmi.
OMAC
Megint ott vagyok, ahol a part szakad, OMAC-ot sem olvastam ezidáig, és ez az első szám sem győzött meg arról, hogy érdekeljen a sorozat. Egyből belevágnak minket a cselekmény közepébe, nem kapunk semmi bevezetőt, ami az új olvasóknak talán nem épp pozitívum. Viszont a képi világ nagyon szép, és jó kis akciókat láthatunk. Igazából pörög az egész, csak én személy szerint nem igazán tudtam, hogy kik pörögnek és miért. Szóval új olvasóknak nem igazán ajánlott, a régieknek viszont tartogathat érdekességeket, töltsék is le. Persze az újak is megpróbálkozhatnak vele, hátha tetszeni fog.
Static Shock
Ő sem lehet ismeretlen a régebbi DC olvasóknak, hiszen a Tini Titánokban is felbukkant már ez a fiatal hős, most pedig megkapta a saját rebootolt sorozatát. New York utcáin igyekszik rendet rakni a srác, viszont a nép nem igazán nézi ezt a tevékenységet jó szemmel. Az alapötlet pedig, hogy mennyire tud egy srác egyedül megbirkózni a rosszfiúk seregével New Yorkban. A választ minden bizonnyal megkapják azok, akik rászánják magukat a sorozat szemmel követésére, én azonban nem ebbe a táborba tartozok, valahogy semmi olyan extra dolgot nem adott a füzet, amitől hú de megnőtt volna az érdeklődésem.
Stormwatch
Az eddig a Wildstorm kiadó szárnyai alatt leledző sorozat most átjött szépen a DC-hez, és a történetben szereplő csapat kapott is egy új tagot Marsbéli Fejvadász személyében, akit az új Justice League-ből hiányoltunk, most azonban fellélegezhetünk, mert őt sem felejtették el az alkotók, csak más csapatba helyezték. Amúgy egy olyan csapatról van szó, ami az űrből sasolja a Földön tevékenykedő szuperképességgel rendelkező egyéneket. Találnak is egy orosz fickót, aki állítólag lenyomta Supermant. Érdekes kezdés, lehet belekukkantok majd a folytatásba is, bár olyan határozott nem vagyok ezen a téren. De ha ti határozottak vagytok az első szám elolvasását illetően, akkor hajrá.
Swamp Thing
Újabb karakter, aki eddig számomra teljesen ismeretlen volt, viszont a történet elég érdekesnek hangzik, szóval talán megér majd egy próbát a folytatás is. Egy botanikus a főszereplőnk, aki rejtélyes oknál fogva feltámadt a halálból egy ingoványosban (swamp), és emlékei vannak arról, hogy ő lenne Swamp Thing, egyfajta mocsári szörny, vagy ilyesmi. Eközben megmagyarázhatatlan dolgok történnek a világban, például a madarak csak úgy sorba kezdenek meghalni, a halak szintén, és ez még nem minden. Superman felkeresi a botanikust, hogy kiderítse, mi köze van a szörnynek ezekhez a katasztrófákhoz. Itt jegyzem meg, hogy Superman új ruhája továbbra is tetszetős, csakúgy mint a képi világ ebben a füzetben, például a halott madarak tömeges zuhanása igen hatásos kép, de ez csak egy példa. Szóval nem rossz kezdés a Swamp Thing #1, meglátjuk, milyen lesz a folytatás.

Nos, ezzel lefaragtam párat a bemutatandó képregényekből. Amik kimaradtak, azok vagy saját cikket kapnak, vagy ilyen ömlesztett tömegcikkbe kerülnek, de mindenesetre a tervem az, hogy bemutatom mind az 52 új füzetet rövidebb vagy hosszabb formában. Ami pedig az eddigi tapasztalatokat illeti, egyelőre úgy vagyok vele, hogy ami a reboot előtt nem érdekelt túlzottan, az az újraindítás következtében sem váltott ki belőlem nagyobb érdeklődést. Persze vannak kivételek, de nagyrészt igaz ez az elmélet rám nézve. Meglátjuk a többi első szám milyen lesz, talán lesz egy-két új kedvenc sorozatom is. A remény hal meg utoljára.

No comments:

Post a Comment